Poslední skotský král - recenze

26. dubna 2008 v 9:24 | Marie |  Poslední skotský král

Recenze na film Poslední skotský král

8.2.2007
Poslední skotský král
Příběh začíná v okamžiku, kdy čerstvě vystudovaný skotský lékař Nicholas Garrigan (James McAvoy) odlétá do Ugandy. Od návštěvy exotické země si slibuje vzrušující zážitky, romantiku a radost z toho, že může pomáhat tam, kde ho lidé opravdu potřebují. Krátce po svém příletu je přivolán na místo nehody - nový prezident Idi Amin naboural se svým Maserati do krávy. Garrigan situaci vyřeší a svou bezostyšnou přímostí si Amina získá. Amin, který byl už dříve posedlý skotskou historií a kulturou, si Garrigana ihned oblíbí a nabídne mu, aby se stal jeho osobním lékařem. Tuto nabídku mladý doktor nemůže odmítnout - a právě tady začíná jeho cesta do šokujícího zákulisí jedné z nejstrašnějších hrůzovlád v Africe. Garrigan začne propadat své vlastní touze po moci a stane se diktátorovým důvěrníkem, poradcem a pravou rukou, přičemž je stále častěji svědkem znepokojujících událostí - únosů, vražd a nevýslovných zrůdností, na kterých může mít sám spoluvinu. Když se ve víru Aminovy vražedné megalomanie konečně pokusí zastavit šílenství, které ho obklopuje, změní se jeho pobyt v zoufalý boj o přežití.
Vidět nebo nevidět?
Poslední skotský král je film, který získává neustále spoustu cen. Není to ale za samotný film, jako spíš za herecký výkon Foresta Whitakera, který ve filmu ztvárňuje psychopatického diktátora z Ugandy. Whitaker je vskutku famózní. Jeho maniakální herecký výraz je známý už z jiných prací, ale tady ho přivedl skutečně k dokonalosti. Jeho hrůzovládce zpočátku působí neuvěřitelně kamarádsky a jeho přerod v šílence a občasné psychopatické výstupy jsou jedním slovem nezapomenutelné. Problém ovšem je, že toto je na celém filmu to nejlepší. Samotný Poslední skotský král je jen docela obyčejný smyšlený thriller, který má trošku vyšší ambice, ale je vyrobený spíš pro většinového diváka. Vlastně něco podobného jako Krvavý diamant, jen horší.
Zdroj: pikant.atlas.cz

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.